PT Journal AU Urbanova, H TI Distancni vyuka v perspektive zaku 9. rocniku ZS SO e-Pedagogium PY 2023 BP 30 EP 42 VL 23 IS 3 DE distancni vzdelavani; zkusenosti zaku; COVID-19; 2. stupen ZS AB Prispevek predstavuje sondu do zivota jedne tridy v prubehu jednoho kalendarniho roku. Predkladana kvalitativni studie vyuziva unikatni situace opakovaneho uzavreni skol v letech 2020 a 2021 a sleduje bezprostredni dojmy a vyvoj postoju zaku osmeho, resp. devateho rocniku zakladni skoly na distancni vyuku. Vyzkum probihal ve trech fazich, ktere sledovaly nejprve ocekavani zaku a nasledne jejich zkusenosti s prubehem distancni vyuky po opakovanem uzavreni skoly. K ziskani dat byly vyuzity pisemne narace, ohniskove skupiny a polostrukturovane rozhovory se zaky. Vysledky ukazaly, ze dochazelo ke zmenam postoju zaku v nazirani na distancni vyuku v case. Jako dulezite faktory ovlivnujici distancni vyuku se projevily rodinne zazemi zaka a schopnost zaka samostatne se ucit. Absence socialnich kontaktu byla vnimana jako vyznamne omezeni vsemi zaky. ER