RT Journal Article SR Electronic A1 Mičínová, Ivana T1 Postoje k učení v prostředí seminární práce u studentů na českých vysokých školách ekonomického zaměření JF e-Pedagogium YR 2022 VO 22 IS 1 SP 19 OP 33 DO 10.5507/epd.2022.005 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202201-0002.php AB Přestože jsou seminární práce významnou součástí samostudia na vysoké škole, zdá se, že stojí na okraji oficiálního i badatelského zájmu. Cílem této kvalitativní studie je proto prozkoumat, jak studenti reflektují zpracování seminární práce a jaké postoje k učení zaujímají. Tematická analýza 19 polostrukturovaných rozhovorů se studenty českých vysokých škol ekonomického zaměření ukázala, že studenti vnímají jako smysluplnou takovou seminární práci, která má komplexní zadání, která řeší problémy praxe, na kterou dostanou konkrétní zpětnou vazbu a v níž mohou projevit svoji invenci. Taková zadání pak podporují u studentů hloubkový přístup k učení a ochotu vynaložit přiměřené úsilí na její zpracování. Naopak seminární práce s izolovanými teoretickými tématy podporuje povrchový přístup k učení, pokud není aktivně zapojena do výuky a pokud studenti nedostanou věcnou zpětnou vazbu.