PT Journal AU Masat, M TI Rozvijeni zadoucich axiologickych hodnot u zaku druheho stupne zakladni skoly prostrednictvim publikace Deti s hvezdou SO e-Pedagogium PY 2021 BP 53 EP 69 VL 21 IS 3 DI 10.5507/epd.2021.032 DE soa; holokaust; Deti s hvezdou; Mario Escobar; axiologicke hodnoty; pribeh konkretniho jedince. AB V tomto textu prezentujeme mozne vyuziti publikace Maria Escobara Deti s hvezdou (2020) ve vychovne-vzdelavaci praxi se zamerenim na druhy stupen zakladni skoly. Po uvodu, v nemz priblizujeme metodologii analyzy Escobarova narativu a ve kterem nastinujeme aktualnost problematiky soa pro soucasnou spolecnost, se v teoreticke casti prispevku venujeme reprezentaci pojmu soa a holokaust v kurikularnich dokumentech vybranych zemi s durazem na Ceskou republiku. Dale uvadime ocekavane vystupy vybranych vzdelavacich oboru a prurezovych temat, ktere lze naplnovat na zaklade daneho umeleckeho vypraveni. V prakticke casti prispevku se zabyvame moznym uplatnenim v soucasnosti nejprosazovanejsi metody pro seznamovani zaku a studentu s jednou linii druhe svetove valky, soa ci holokaustu, totiz na zaklade pribehu konkretniho jedince. Didakticky potencial knihy predestirame na zaklade uryvku z dane publikace. Vybrane ukazky lze zaradit do oblasti multilateralniho zobrazeni udalosti soa s tim, ze jsme z narativu vybrali ty, ktere krome rozvoje zadoucich axiologickych hodnot recipientu podle naseho nazoru naplnuji vybrane ocekavane vystupy vychovy k obcanstvi, literarni vychovy a nekterych prurezovych temat. ER