PT - JOURNAL ARTICLE AU - Dofková, Radka TI - Tandemová výuka v matematice jako instrument reflektivního modelu vzdělávání DP - 2019 Jul 22 TA - e-Pedagogium PG - 7--13 VI - 19 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2019.001 IS - 12137758 AB - Příspěvek reflektuje jednu z méně běžných organizačních forem výuky prostřednictvím konkrétní zkušenosti pedagoga z praxe. Tandemová výuka má vést k zefektivnění vyučovacích hodin, neboť probíhá za přítomnosti dvou či více učitelů. Ti společně spolupracují na plánování hodin, jejich realizaci i následném hodnocení. Zejména v možnosti společné reflexe participujících učitelů vidíme přidanou hodnotu tandemové výuky, neboť vede zapojené učitele k formulaci vlastních závěrů a pocitů. Proces uvědomění si průběhu hodin pak napomáhá převodu zkušenosti do nového kontextu, čímž je zkušenost dále uplatnitelná v budoucích edukačních souvislostech. Cílem příspěvku je shrnout teoretická vymezení problematiky, ilustrovat její principy na konkrétní realizované hodině a její průběh kvalitativně zhodnotit.