PT Journal AU Satiene, S TI Samostatne rizene uceni ve vyssim veku: motivy a kompetence k uceni u ucitelu v duchodu SO e-Pedagogium PY 2017 BP 50 EP 61 VL 17 IS 2 DI 10.5507/epd.2017.024 DE samostatne uceni; pozdejsi zivot; ucitele v duchodu AB Cilem tohoto clanku je zkoumani samostatne rizeneho uceni ucitelu v duchodu se zamerenim na vnimani motivace a kompetenci k uceni. Kvalitativni vyzkum zahrnoval polostrukturovane osobni rozhovory s osmi uciteli v duchodu, ktere se zabyvaly jejich vlastnimi vzdelavacimi aktivitami. Empiricke udaje umoznuji konstruovat popis samostatne zamereneho uceni mezi uciteli v duchodu v male venkovske komunite v Litve. Kazde tema vychazejici z analyzy empirickych dat odrazi radu prvku v konstrukci subjektivnich ucebnich trajektorii zalozenych na zkusenostech ucastniku, ktere jsou vnimany jako samostatne uceni. Ucitelske chovani ucitelu v duchodu poskytuje podporu teorii kontinuity. ER